La música al cinema...

Des dels inicis el cinema va utilitzar la música.

Per què? Quina funció té la música al cinema?
A 6è n'hem començat a parlar.

Per a alguns infants una pel·lícula sense música no té sentit, és massa fada. Altres pensen que és important perquè ajuda a expressar el que es vol dir. A més, el que està clar és que la música fa que la pel·lícula ens agradi més.

A priori, pensam que hi ha música quan surt el protagonista o a moments importants. Al principi i al final (crèdits), quan canvien d'escena, quan ballen. En moments que volen expressar sentiments, quan recordam qualque moment. A més, també hi ha altres sons, com: portes que es tanquen, passes... d'això se'n diu efectes sonors.

Estau d'acord amb ells/elles?

Si ens fixam una mica més en com és la música i els sons, (també els silencis) que acompanyen les pel·lícules, dibuixos i anuncis que vegem segur ens sorprendran moltes coses. Ànim!

A partir d'aquests fragments de diferents pel·lícules podem començar. Consisteix en que vos fixeu en els sons i músiques que apareixen a cada vídeo per aconseguir saber, entre tots, una mica més.

1. City lights



2. Cotton Club


3. Big


4. Pirates del Carib


5. Amelie


... I podria continuar posant escenes i més escenes però pens que, per encetar la secció música i cinema, ja n'hi ha. Fixau-vos que la música i tipus de pel·lícula és prou diferent.
Què vos suggereixen? Qualque cosa que vos cridi l'atenció?
I un repte: Hi ha qualque musical?


16 comentaris:

Antònia ha dit...

La "meva" música forma part de la meva vida.
No imagin una pel·licula sense música, per a mi no tendria sentit perquè ajuda a saber de què va el tema. Si tanques els ulls i sents la música pots endevinar de què va el tema (si el músic és bo).

I ara una pregunta impertinent...
No podries "dosificar" els videos d'una entrada? Jo, que no en sé gens em perd i això que m'esforç...

M'agrada

Carol ha dit...

Hola Antònia,
gràcies per les teves aportacions... m'ha agradat molt això de que tens una banda sonora vital.

Pel que fa als vídeos, m'he passat una mica. Però té un motiu: pens que comparant-los farà que ens fixem en coses diferents.

Ara estaré un temps a fer entrades perquè amb el que hi ha penjat hi ha molta feina a fer. Amb tranquil·litat esper que poguem aprendre molt.
Gràcies
:)

Marc Morote ha dit...

Carol m'han agradat tots els videos sobretot el més gracios per a mi es el primer pero el que més m'agradat de la musica es el de los pira6tas del caribe


Marc Morote

Carol ha dit...

Hola Marc,
t'ha agradat en Charlie Chaplin? Què bé!
I la música que més t'ha agradat és la dels Pirates... a mi també m'agrada molt. Ja l'havies escoltat? I les altres? En coneixies qualcuna?

Miquel Alburquerque Marín ha dit...

m'he fixat en que a la de pirates del carib la musica concordava fins y tot amb els cop de puny

Carol ha dit...

Hola Miquel,
molt bé, un aspecte important és la concordança o sincronització entre les imatges, l'acció i la música.
:)

Marc Garcia ha dit...

Al primer vídeo com que és mut, jo hagués posat sons de cops de puny.
Al tercerestava molt bé perquè els sons pareixien el d'un piano.
I al quart la música es relacionava molt bé amb l'entorn.

Anònim ha dit...

Al primer vídeo: nomes s'escolta una musica pero ninguna mes, yo crec que la musica acompanya la pelicula y nomes surt un altre so, el de la campana.

Al tercer vídeo: s'escolta la musica de cuan toquen el piano yo crec que la musica esta a la pelicula, tambe s'escolta apart del piano y com el de una estacio de tren que es el primer.

Joana Melià ha dit...

Jo tampoc me puc imaginar una pel·lícula sense banda sonora.Crec que és el que fa que quan la miram ens provoqui diferents tipus d'emocions segons del que tracti la pel·lícula.
Avui en dia hi ha bastanta gent que viu amb una banda sonora incorporada perquè, facin el que facin, duen sempre posats els auriculars de l'MP3 a les orelles.
A mi m'agrada segons l'activitat que faig anar escoltant música.

Carol ha dit...

Hola Marc,
dius que a la primera li falten EFECTES SONORS. Molt bona observació, això és una de les coses que ha fet evolucionar la utilització dels sons (efectes i música) a les pel·lícules, d'aquesta manera es dóna més realisme. Si et fixes hi ha un efecte sonor, SABRIES/ÍEU DIR QUIN ÉS?

En el 3r vídeo sí han fet un piano gegant i realment sona un piano. Aquí pots veure que la música és produeix dins la pel·lícula, no acompanya sino que forma part de l'acció.
I al 4t es produeix una simbiosi perfecta entre música, acció i significat. És un exemple de l'evolució de les bandes sonores al cinema aporta: realisme, ambientació, sentiments...

Molt bé, gràcies per les aportacions

Carol ha dit...

Sandra,
MOLT BÉ!
Per cert, dels altres "sons" se'n diu EFECTES SONORS i quan la música surt a la pel·lícula se'n diu que és diegètica.

Joana,
estic d'acord, fins i tot he trobat alguna pel·lícula per la xarxa sense gens de so i m'ha semblat d'allò més estrany.

Ja és cert que la majoria de gent cercam tenir so al nostre voltant contínuament, sigui l'mp3, la ràdio, la televisió... però també necessitam tenir moments de SILENCI. M'equivoc?

Marc Garcia ha dit...

Quan toca la campana.

CEIP Es Pont ha dit...

je,
no havia vist que na Sandra ja ho havia comentat.
:)

Marc Garcia ha dit...

Doncs no m'havia fixat. He tornat a mirar el vídeo i ja està.

Joan Marín ha dit...

M'ha encantan la canço del piano.

Carol ha dit...

Hola Joan,
És divertida, eh?
Aquesta cançó és de les primeres que, com molta gent, vaig aprendre al piano.
No és massa complicada, però mai l'he tocada amb els peus...