NOU ASPECTE DEL BLOC

Què vos pareix el nou aspecte del bloc? M'ha semblat més adequat a un bloc de música, ja que hi surten tots els colors de l'arc de Sant Martí!
I parlant d'arcs de Sant Martí me n'he enrecordat d'una cançó Somewhere over the rainbow (en algun lloc sobre l'arc de Sant Martí). Aquesta cançó és una de les més representatives del cinema musical.

Fou interpretada per primera vegada per Judy Garland. Aquí teniu l'escena de la pel·lícula on la canta. Com veis és molt antiga, de l'any 1939.


Ja hem parlat d'algunes cançons del cinema musical al bloc... De fet, aquesta pel·lícula que vos he posat és moooolt antiga, però hi ha exemples de cinema musical actualment, sabríeu dir-me alguna de les que vosaltres mirau ara que es pugui considerar cinema musical?


I ja ho sabeu... quan una cançó agrada molt, molts músics volen interpretar-la a la seva manera. Aquí teniu una versió d'Aselin Debison.



Norah Jones fa una versió ben original, la mescla amb una cançó molt i molt coneguda! Qualcú se n'havia adonat? La coneixeu? Venga, venga... hi pot jugar tothom!

32 comentaris:

Anònim ha dit...

Com ho as fet?



Pablo(4t)

Antònia ha dit...

En 1939 jo encara no havia nascut però sí he vist aquesta pel·lícula. Quan jo era nina (crec que 5 o 6 anys) les famílies que podien compraren la primera tele i la resta de la família es reunia a veure la tele a casa de la que en tenia,era entranyable perquè ens reuniem tots.
La programació no tenia res a veure amb la d'ara; vàrem començar només amb un canal que no es veia sempre que tu volies... més envant ja varen ser dos però no hi havia programació durant tot el dia sinó només a unes hores determinades.
Aquestes eren les pel·lícules que ens oferien, n'hi havia moltes de musicals que estaven de moda en aquella època.
No hagués reconegut la segona versió si no hagués escoltat la primera... "¿Problemas de la edad?"
Ja sé que el comentari no és propiament de música... però com a mi m'encantava escoltar els contes i comentaris dels meus padrins i padrines....

Carol ha dit...

Pablo, és una plantilla diferent descarregada d'internet, no és massa complicat... T'agrada?

Antònia, és que 1939... tela, d'antiga! però m'encanta, m'agraden molt alguns musicals de l'època!

Anònim ha dit...

Crec que es de El mago de oz


Nair

Anònim ha dit...

Hola!!
Jo voldria passar-vos el link d'una altra versió de "Over the rainbow". Aquest pic una mica més rockera i diferent, cantada pel grup "Mägo de Oz". Suposo que dient-se així el grup n'havien de fer una versió, no?

http://www.youtube.com/watch?v=n-FOiXRFTtE

Esper que us agradi!!

Anna (practicant 1r)

Carol ha dit...

Sí, Nair... molt bé, la pel·lícula és el Mago de Oz! Has vist la pel·lícula?

Per cert, a la versió de Norah Jones hi surt una cançó molt coneguda que la va fer famosa en Louis Armstrong! és una cançó molt positiva, d'aquelles que es diu... amb bon rotllo!

Anna, la versió del mägo de oz és fantàstica, gràcies i benvinguda al bloc!

Anònim ha dit...

si, si que la es vis i en 2 versions la versio original y la de Futurama, es una serie que fan els caps de setmana a la sexta.

Nair

Carol ha dit...

Ah, mira, no sabia que feien una versió tan actual, ja la cercaré, gràcies.
De la cançó que surt enmig de la versió de Norah, la de Louis Armstrong no ho has trobat, ho haurem de veure a classe... val la pena, ja veuràs que sí.

Anònim ha dit...

L'altre cançó surt a madagascar





Pablo

Carol ha dit...

Vas bé Pablo! Sabries dir-ne el nom?

Martí Mayol ha dit...

Hola, alla vaig per desbaratar una mica la cosa:

La cançó és efectivament el tema Over de Rainbow de El Mago de Oz.

L'altra peça és What a Wonderfull World de Louis Amstrong

PERÒ:

En aquest cas la interpreta la musica canadenca Aselin Debison.
La podeu cercar a la wikipèdia. No entenc perquè a la xarxa es reprodueix l'error d'aquesta forma.

El disc en que es troba la versió és Sweet Is the Melody (2002); el fenòmen devia tenir aleshores 12 anyets.

Si en voleu una altra versió, Israel Kamakawiwo'Ole, un music hawaià. L'heu de veure sencer; quina sort una despedida així dels teus amics. Crec que això sols ho poden fer Hawai.

http://www.youtube.com/watch?v=0ltAGuuru7Q&feature=related

Martí

Carol ha dit...

Martí,
benvingut al bloc, encantada de que desbaratis una mica i gràcies per la informació, estic escoltant l'àlbum que anomenes. I sa veritat és que no té la veu com na Norah Jones, quina errada ;)

Gran cançó el what a Wonderfull World!
I la versió del músic la coneixia... però no havia arribat al final, molt bo.

Gràcies per les aportacions!

Anònim ha dit...

Hola Carol,
noltros recomanam aquest video del musical High School Musical 3
http://www.youtube.com/watch?v=-LepPGcEnDw

Clinton i Luis

Carol ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

hola carol, noltros recomanam mama mia aqui tens el ling
http://www.youtube.com/watch?v=Zp2HyDZVT-Q
Eloy i Sandra

Carol ha dit...

Hola Luis i Clinton,
gràcies per la recomanació... i sí, High School Musical és un musical perquè durant la pel·lícula hi ha interrupcions musicals que es canten i/o es ballen! Aquest és un musical Disney amb moltíssim d'èxit!

Eloy i Sandra,
veig que al youtube no es troba el fragment de la pel·lícula, quina pena perquè és fantàstic...
El musical Mamma Mia! és una història que es va contant amb les cançons d'un grup suec ABBA dels anys 70!
El títol correspon a un dels temes amb més èxit d'aquest grup. Recentment es va estrenar la pel·lícula amb actors molt coneguts i va tenir molt bona acollida...

Continuem proposant musicals!

souki ha dit...

M'agrada aquesta canço i la esteim treballant en engles i música.

Joan Marín ha dit...

No crec que valgui però vaig a arriscar-me : Grease.

Carol ha dit...

Ei Joan!
SÍ!
Esclar que val! Proposes qualque vídeo d'aquest musical?

Mélani Quero ha dit...

Jo estic d'acord amb lo que a dit en Joan perquè a més de que m'agrada molt la peli de Grease, na Tanya i jo esteim fent un taller de ball i esteim ballant una de les cançons de Grease que ara no se com es diu pero si possau en google: you are the one that I want. Vos sortirà molts de vidios pues li donau al primer i aquest es el que jo propós i el que més m'agrada.

Joan Marín ha dit...

En general m'agraden totes !!

Joan Marín ha dit...

No crec que valgui però vaig a arriscar-me : Titanic

Carol ha dit...

Molt bo, Mélani!
Estau coreografiant aquesta cançó, genial!
Mmmm...Us proposaré cosetes, en parlam dilluns?
Per cert, quan recomanis qualque vídeo aferra als comentaris l'url. És aquest vídeo el que volies?

http://www.youtube.com/watch?v=zHFbhhi_XVc

Joan,
com més a dalt vos explic, al cinema musical els actors hi ha moments que enlloc de parlar canten i/o ballen per expressar el que volen dir.
No record a Titànic com ho fan... la banda sonora va ser conegudíssima però crec que no és un musical. M'ho confirmes?

Melani Quero ha dit...

Si aquest video es el que deia que esteim ballant.

Sa pròxima vegada ho fare com m'has dit Carol.

Carol ha dit...

Genial, Mélani!
:)

Unknown ha dit...

m' ha agradat molt la canço SOMEWHERE OVER THE RAINBOW, gracies
per pengarla CAROL.

Luis de 5è.

Carol ha dit...

Hola Luis,
estic contenta que t'agradi :)

Joan Marín ha dit...

I val High School Musical ¿?¿?¿?

Carol ha dit...

Hola Joan,
pens que sí... en parlam demà.

Jaume Garcia ha dit...

M'encanta aquesta cançó. I el que més m'agrada es que el meu fill Marc m'ensenyi cançons com aquesta, en tanta sensibilitat.
Gracies Carol per la música que els transmets...que ens transmets.

Jaume Garcia ha dit...

Com veis m'ha marcat aquesta versió de Over the Rainbow, i estat investigant un poc i com diu en Martí no és Norah Jones, sino Aselin Debison, amb una molt bona mescla de la citada cançó amb What a Wonderful World.

Carol ha dit...

Hola Jaume,

Moltes gràcies!

M'he quedat sense paraules...

:)