Cream i musicam contes

L'activitat s'ha dut a terme a 2n de primària des de l'àrea de llengua, artística i música.
La creació i elaboració del conte s'ha organitzat conjuntament a partir de les seves idees.
Durant tot el curs han treballat el text del conte. Na Carme, la tutora, els proposà fer un conte conjuntament. Consistia en pensar bé quin és el procés per a la creació del conte. Havia de tenir totes les parts, els personatges, format... característics d'aquest tipus de text. Així pensaren que el millor era partir d'un llibre/conte referent: Els éssers fantàstics ha estat el hit dels llibres que han llegit. Varen triar els personatges, el lloc, el que volien contar i com acabaria, el títol... També decidiren quina presentació li donarien, quins dibuixos havien de sortir, què hi posarien a la portada, contraportada... Tota aquesta feina la feren oralment.
La següent passa era organitzar-se per elaborar les pàgines, els dibuixos, títol... varen pensar que s'ho havien de repartir però que tothom hi havia de participar i s'organitzaren en grups. També era important comunicar-lo, és a dir, contar el conte a gent (a altres classes i a les famílies). També es pot penjar al bloc!
Enmig del procés d'elaboració pensaren que, per contar-lo, quedaria molt bé introduir música per ambientar i ajudar a explicar el que passa al conte.
Així, a la classe de música vàrem començar a llegir el conte i havíem de pensar quins sons hi quedarien bé. La primera pàgina era introductoria de la història i arribaven a un bosc.
El fet de que el conte sigui una creació seva on ells han decidit absolutament tot, fa que la tria del sons i músiques sigui més senzilla. La història és molt seva, tenen molt clar el que hi surt, el que és important, els moments més intensos...
Proposen començar el conte amb una guitarreta tocant molt suau, de fet és molt bona idea, els hi cont que això ja ho feien els trovadors fa molt de temps. Els trovadors eren contadors d'històries professionals!
Molta part de la història passa a un bosc, és ben suggerent a nivell de sons. Pensen en els instruments i artefactes sonors que tenim a la classe per fer sons de bosc: l'ocellet, els envasos de iogurts que imiten molt bé el so de passes, de cavalls, utilitzarem també el darbuka quan hi ha un ensurt i el triangle per als canvis. Surten també les granotes i el so de l'aigua amb el pal de pluja.
Apareixen essers fantàstics i triam entre diferents músiques que transmenten molt bé la por i que hi lliguen molt bé amb la història. Triam els fragments més adequats, seran més fluixets quan la història transmeti intriga i més forts quan faci més por. De fet se n'adonen que la música de por juga molt amb els canvis de piano a fort i de fort a piano.
Músiques de por que hem triat:
Oh pradera, mia pradera. Cançó Russa
O Fortuna. Carl Orff
Per lliurar-se dels diferents personatges que fan por, resulta que la solució és fer llum amb les seves llanternes. I per aquest fragment volem posar músiques de llum: millor si són agudes, o clares com el so del triangle (que el podríem incorporar).
Cercant una música de llum trobam una molt marxosa que aquí no hi lliga però per al final, que acaba molt bé, la posarem (Trhee Imaginary Boys, remix) Un altre dia escoltam una música que comença molt aguda, aquesta ens agrada:
Utopia. Goldfrap
Per a les fades en Txaikovsky va fer una molt guapa:
La fada de sucre, del Trencanous. Alguns la recorden d'una pel·lícula de Harry Potter i els fa il·lusió que surti al conte.
I el so de la campaneta per a la bareta màgica!!
Així, ja ho tenim tot, només ens manca muntar-ho per poder ficar les músiques. Hi haurà músics, narradors, dj's...difícil de coordinar, però pinta bé!
I aquest és el muntatge final. Esperam que el disfruteu :)

MUSICA. CP ES PONT

2 comentaris:

Antònia ha dit...

Jo l'he disfrutat, esper poder gaudir del mateix el proper curs. Enhorabona a tots i totes!!!

Carol ha dit...

Gràcies Antònia,

ha estat molt divertit!

continuarà...