Els infants de 6è estam treballant els 4 elements a artística. Pensam en el que suposen i cercam diferents maneres de representar-los al paper a través dels colors, les textures i diferents tècniques. Ja férem el foc i ho plasmàrem de moltes maneres, la petjada que deixa quan passa, els colors i fins i tot imitaren de qualque el volum, la textura del foc...
Però si pensam una mica més segur que... podem representar els elements amb sons?
Hem començat a cercar els sons de l'aigua, ja que és un element especialment ric en aquest aspecte: a qui no li agrada escoltar la pluja, el so de l'aigua que corr a un riu, el mar...? té sonoritats ben suggerents, se vos acut com fer sonar l'aigua?
Però si pensam una mica més segur que... podem representar els elements amb sons?
Hem començat a cercar els sons de l'aigua, ja que és un element especialment ric en aquest aspecte: a qui no li agrada escoltar la pluja, el so de l'aigua que corr a un riu, el mar...? té sonoritats ben suggerents, se vos acut com fer sonar l'aigua?
Hem fet tres sessions sobre l'aigua a música. El primer dia llegírem poemes : L'aigua de Núria Albo i El Mar de J.L. Borges... vérem també que hi ha moltes cançons on es parla de l'aigua. De fet, l'art es caracteritza per reflectir les preocupacions de la humanitat, així també es pot veure a Moving de Macaco.
Férem una passa més i cercàrem la manera de musicalitzar els poemes: els instrumentàrem i , fins i tot, un grup va fer una melodia que recordava a les tonades indígenes dels rituals d'aigua!
Férem una passa més i cercàrem la manera de musicalitzar els poemes: els instrumentàrem i , fins i tot, un grup va fer una melodia que recordava a les tonades indígenes dels rituals d'aigua!
Després, a artística, estàvem preparats per plasmar al paper l'element de l'aigua i cada un va trobar el seu camí. Les produccions, com sempre, inspiradores.
Ho feis mooolt bé! Aquí teniu una mostra:
A la següent sessió hem anat una mica més enllà. Hem pensat alguns adjectius que descriuen l'aigua: transparent, líquida, cristalina... i a partir d'aquí hem fet sons d'aigua.
"Avui hem representat l'aigua de moltes maneres: amb instruments de percussió, amb altres instruments i amb el cos. Hem fet tres grups, cada nin i nina ha agafat l'instrument que li pareixia que representava l'aigua i proposava un so. Després cada grup s'ha anat a un espai buit per practicar".
Hem tengut temps de mostrar les creacions dels ambients sonors... i al final, a partir dels sons que havíem cercat hem fet una improvisació tota la classe junts, ens ha quedat mooolt bé, màgic... com l'aigua?
Per acabar, volíem enregistrar les creacions i en Paco, el pare d'en Miquel, ens va fer una gravació en vídeo. Ens posàrem ben nerviosos, tot i això tenim una mostra de cada grup. Més endavant les veurem i escoltarem...
Quines ganes! Gràcies Paco!
Hem tengut temps de mostrar les creacions dels ambients sonors... i al final, a partir dels sons que havíem cercat hem fet una improvisació tota la classe junts, ens ha quedat mooolt bé, màgic... com l'aigua?
Per acabar, volíem enregistrar les creacions i en Paco, el pare d'en Miquel, ens va fer una gravació en vídeo. Ens posàrem ben nerviosos, tot i això tenim una mostra de cada grup. Més endavant les veurem i escoltarem...
Quines ganes! Gràcies Paco!
L'explicació entre cometes és un escrit de na Noura i na Mélani, gràcies :)
MÚSICA. CP ES PONT
MÚSICA. CP ES PONT
4 comentaris:
És una passada!!! Enhorabona a tots els alumnes de 6è i a na Carol.
Ja ten ganes de veure el video.
Cati
Ja ni sé què dir ni què he de pensar.
El mateix que na Cati...?
Què interessant tot això que feis!Esper amb impaciència aquests videos d'en paco. Si vos interessa tenc un pal de pluja (no molt ben fet) que el podeu fer servir.
Carol, m'agrada aquesta música que sona al teu bloc. Al principi em pensava que sentia a n'Ousman, amb aquella veueta.
Quina xulada!!! Bona feina!!
Publica un comentari a l'entrada